سندروم متابولیک و روش های پیشگیری از آن
سندروم متابولیک و روش های پیشگیری از آن

سندروم متابولیک و روش های پیشگیری از آن

سندروم متابولیک و روش های پیشگیری از آن

سندروم متابولیک و روش های پیشگیری از آن
سندروم متابولیک و روش های پیشگیری از آن

سندروم متابولیک نوعی بیماری محسوب می‌شود که با چندین علائم مشخص قابل‌تشخیص هست.

تنها وجود سه مورد از این عوامل پرخطر نشان دهنده ابتلا شما به سندروم متابولیک است.

این بیماری که یک نوع بیماری است که به مجموعه فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته و دیابت منجر می‌شود.

طبق اعلام موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا، اولین فاکتور پرخطر افزایش اندازه دور کمر یا چربی اضافی دور شکم است.

دومین فاکتور پرخطر، تری گلیسیرید بالا، نوعی چربی موجود در خون، است. عامل سوم، میزان پایین کلسترول خوب HDL است.

درصورتی‌که شما مبتلابه بیش از سه ویژگی مرتبط با شرایط این سندرم باشید، پزشک تشخیص سندرم متابولیک را برای شما خواهد داد.

سندرم متابولیک چه خطراتی برای بدن افراد دارد و چگونه می‌توان از عوارض آن پیشگیری کرد؟

سندرم متابولیک یکی از عوامل خطرساز در بیماری‌های قلبی- عروقی است و با علائمی همچون بزرگی اندازه دور کمر، فشارخون بالا و کلسترول بالا همراه است.

نقش ورزش در پیشگیری از دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی بدیهی است اما این مطالعه نشان می‌دهد که فعالیت فیزیکی معمولی و روزمره و درواقع داشتن یک الگوی زندگی فعال، برای ارتقای سلامت زنان در دوران میان‌سالی کافی است.

به گفته محققان، افراد مبتلابه سندروم متابولیک، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و پنج برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

بهترین روش پیشگیری از سندروم متابولیک:

کارشناسان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سندروم متابولیک را حفظ وزن سالم، تغذیه مناسب ، بهبود رژیم غذایی و داشتن تحرک فیزیکی عنوان می‌کنند. شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۲۵ و اندازه دور کمر کمتر از ۹۰ سانتی‌متر برای زنان و کمتر از ۱۰۰ سانتی‌متر برای مردان بهترین وضعیت پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک است.

منابع:

health98

novindiet

hidoctor

گرداورنده : مجله تفریحی پلمس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *