تصویر ذهنی یک برنده - تصویرسازی ذهنی

تصویر ذهنی یک برنده – تصویرسازی ذهنی

تصویر ذهنی یک برنده – تصویرسازی ذهنی

هر کاری که ما انجام می دیم با یک فکر شروع می شه. هر عمل، هر حرف و هر اتفاقی که میفته از تجسم های ما بوجود میاد. مغز انسان فرق بین یک موضوع واقعی با یک تصویر ذهنی رو متوجه نمیشه . تحقیقات نشون داده که تفکر درباره یک موضوع مثل قرار گرفتن در یک موقعیت واقعی باعث تحریک و فعالیت رشته های عصبی مرتبط در مغز می شه .
برای درک بهتر موضوع  تجسم کنید که در حال خوردن یک لیموی ترش و آبدار هستید در این حالت متوجه ترشح بزاق دهان میشید درحالی که فقط تجسم بوده و هیچ لیمویی نخوردید.

 

چگونه تجسم خلاق داشته باشیم؟
سعی کنید درحالت مدیتیشن یعنی در وضعیتی ساکت و آرام و متفکرانه و هوشیار قرار بگیرید پس از رسیدن به این آرامش تصور کنید در محیط دلخواه تان قرار گرفته اید از این وضعیت لذت می برید و رضایت کامل دارید و هماهنگ و تاثیر گذار بر سایرین کار می کنید این وضعیت را با تمام جزئیات مثلا ساعت های کار مورد نظرتان حقوق دلخواه تان و مسئولیت هایی که دوست دارید بر عهده داشته باشید در ذهن تان مجسم کنید و این احساس را طوری در خود تقویت کنید که این وضعیت را با تمام جزئیات آن قبلا تجربه کرده اید این تمرین ساده و کوتاه را روزی دوبار انجام دهید و در مورد آن فکر کنید و شانس خود را برای رسیدن به موفقیت و کسب هدف ایده آل تان را افزایش دهید.

برای شروع کار به موارد زیر توجه کنید:

1-  هر روز 15 دقیقه برای تمرین وقت بگذارید.
2- یک چیز ساده که مطمئنید می توانید آن را بدست آورید را تصور کنید، مانند رفتن به سینما با دوستان و یا با همسرتان و یا رفتن به یک رستوران  و یا چیزهای مشابه.
3- خواسته تان را کاملا روشن و واضح تصور کنید . سعی کنید تمام حواس پنجگانه تان را تصور کنید مثلا اگر موضوع رفتن به سینما با دوستتان است تصور کنید که هر دوی شما وارد سینما می شوید، می نشینید و به مردم اطراف گوش می دهید. از حواس خود استفاده کنید و گرمی و سردی هوا را تجسم کنید. خودتان را در حال خوردن مواد خوراکی و یا نوشیدنی ببینید . از مزه و بویش لذت ببرید!
4- شما ممکن است تصور کردن بعضی حواستان را آسانتر از بقیه حواس بدانید . تمرینات را ادامه دهید و توانایی تصور تمام حواس پنجگانه تان را افزایش دهید.
5- هر روز به تصورات اینچنین بیندیشید. به تدریج این کار برایتان آسانتر خواهد شد.
6- ممکن است ببینید ذهنتان شروع به لفاظی کردن در مورد آنچه تصور می کنید، کند.مراقب باشید که تصورات را با کلمات جایگزین نکنید . هدف استفاده از تصورات است و نه کلمات!
اگر از این پیشنهادات استفاده کنید شما قدرت تصور، و قدرت الهامات درونیتان را روز به روز زیادتر می کنید که در بسیاری از موقعیت ها به کارتان می آید و شما را از اینکه آنچه در ذهن و تصورتان می بینید همه در زندگیتان به واقعیت تبدیل می شود، شگفت زده می کند.

شرط داشتن یک تصویر ذهنی خوب مثبت اندیشی است. چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگی تان را لعن و نفرین نکنید. این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. ما باید نسبت به افکار خود آگاهی بیشتری داشته باشیم زیرا که افکار ما دارای قدرت بیش از اندازه ای است که حتی بتوانید فکرش را بکنید. اگر نگران از دست دادن شغلتان باشید، با این نگرانی؛ احتمال اخراج خود را بیشتر می کنید.

 

چگونه برای اهداف خود تصویر سازی کنیم؟

به منظور اینکه تصویر سازی شما موثر و کاربردی باشد باید نکات زیر را رعایت کنید:

با جزئیات تصویر سازی کنید: باید حتی کوچکترین جزئیات را نیز برای قوی کردن این تجربه ذهنی تجسم کنید.

عملکرد و نتیجه ی نهایی را تصویر سازی کنید: فقط رسیدن به اهداف تان را تصویر سازی نکنید بلکه عملکرد خودتان را نیز به صورت موفقیت آمیز تصویر سازی کنید و سپس به نتیجه ی نهایی فکر کنید.

تکرار کلید موفقیت است: هرچه بیشتر عملکرد و رویاهای خود را تصویر سازی کنید، ضمیر ناخودآگاه بیشتر آنها را به خود جذب کرده و احتمال اینکه به واقعیت بپیوندند بیشتر خواهد شد.

خلاصه اینکه هرگز قدرت تصویر ذهنی را دست کم نگیرید چرا که می تواند معجزه کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *