تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان
تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان

همانطور که می دونید شیوع بیماری سرطان در سال های اخیر روند رو به روشدی داشته. محققان عوال مختلفی از جمله سبک زندگی نادرست، نداشتن تحرک، افزایش آلاینده ها و تغذیه نامناسب رو در این امر دخیل می دونند. در این بخش فقط به بخش تغذیه می پردازیم.

چه چیزهایی بخوریم تا سرطان نگیریم؟

اما مهمترین مسئله اینه که چه چیز هایی بخوریم تا از سرطان جلوگیری کنیم .اما بعضی از عوامل تغضیه ای که باعث پیشگیری سرطان میشه عبارت اند از :

آنتی اکسیدان ها : آنتی اکسیدان ها موادی دی ترکیبات غذا ها هستند که باعث میشه رادیکال های آزار در بدن از بین بره یا مانع شکل گیری رادیکال های آزاد بشه .

مهمترین آنتی اکسیدان ها ویتامین های  A،C ،سلنیوم ، روی و منیزیم هستند .

منابع غنی از ویتامین C : ، فلفل سبز، مرکبات ، گوجه فرنگی و بروکلی . این محصولات دارای مواد غنی از ویتامین C هستند که باعث میشه بدن انسان مقاومتر بشه .

مواد غنی از ویتامین A : کاروتنوئیدها باعث تولید ویتامین A در بدن و باعث جلوگیری از سرطان میشه . از جمله موادی که ویتامین A در اونها هست میشه به هویج، میوه‌های نارنجی رنگ ، طالبی ، کلم پیچ، اسفناج، ذرت، تخم مرغ ، سبزی‌های سبز تیره و کدو حلوایی اشاره کرد .

مواد غنی از سلونیوم :  فندق، گردو ، پسته و  ماهی و سایر غذاهای دریایی، قلوه، جگر دارای مواد سلونیوم هستند .

اما در برخی موارد نیز با خوردن غذای نامناسب نیز باعث افزایش احتمال سرطان میشیم ، مانند زیاده روی در نمک و یا استفاده زیاد از گوشت قرمز و یا کالباس ها  و … که باعث افزایش احتمال سرطان میشه .

تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان
تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان

چه کار باید بکنیم تا سرطان نگیریم

مواد غذایی سالم را برای مصرف تهیه کنیم یعنی از نظر غذایی مفید باشد  . از غذاهایی که سوخته شده است جدا خودداری کنیم مثل جوجه کباب سوخته ، نون سوخته ، سیب زمینی سوخته و …  زیرا باعث  رادیکال های آزاد در بدن میشود .

از سبزیجات زیاد استفاده کنیم . بهتره سبزیجات در یخچال نگهداری بشه . در صورتی که از گوشت استفاده میکنیم بهتره به صورت بخارپز و  یا آب پز استفاده بشه .

از چربی ها ، نمک و شکر تا حد ممکن دوری کنیم و از لبنیات کم چرب و کم نمک استفاده کنیم .

و در پایان سعی در ثابت نگه داشتن وزن در حد معمول و فعالیت بدنی به طور منظم داشته باشید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *