مقایسه تخصصی ماشین نیسان مورانو با فورد اج
مقایسه تخصصی ماشین نیسان مورانو با فورد اج

مقایسه تخصصی ماشین نیسان مورانو با فورد اج

مقایسه تخصصی ماشین نیسان مورانو با فورد اج
مقایسه تخصصی ماشین نیسان مورانو با فورد اج

نیسان مورانو با فورد اج دو ماشین شاسی بلند از دو شرکت بزرگ خودرو سازی هستند.

همانطور که می دانید نیسان یک شرکت ژاپنی و فورد یک کمپانی آمریکا است که جزو معروف ترین برند های ماشین سازی هستند.

در این مطلب دو ماشین نیسان مورانو ( Nissan Murano ) و فورد اج ( Ford Edge )را با هم مقایسه می کنیم.

مشخصات موتوری فورد اج ( Ford Edge ) :

موتور ۳٫۷۰۰لیتری
۶  سیلندر
حداکثر سرعت ۲۰۰کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ بر حسب ثانیه  ۷٫۳
قدرت ۳۰۵  اسب بخار
ظریفت باک ۶۸  لیتر

مشخصات موتوری نیسان مورانو ( Nissan Murano ) :

موتور     6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور     3500سی سی
حداکثر قدرت     266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور     336 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده     6 دنده xTronic
شتاب 0 تا 100     8 ثانیه
حداکثر سرعت     209 کیلومتر در ساعت

فورد اج
فورد اج

اج کراس‌اوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال 2006 و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمی‌گردد. این خودرو بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال 2011 نیز فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال 2015 معرفی نمود. نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که در سال 2016 بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که ما برای این مقایسه موتور 2.7 لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 315 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق گیربکس‌های مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند.

ماشین نیسان مورانو
نیسان مورانو

مورانو اما برای ما ایرانیان کراس‌اوور آشناتری است چراکه نسل‌های اول و دوم آن به‌صورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشته‌اند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2002 به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط رونمایی شد درحالی‌که از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2007 رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک 2014 معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراس‌اوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کرده‌ایم.

منابع :

اروند پلاک

پدال

گرداوری : مجله تفریحی پلمس

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *