چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم ؟
چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم ؟

چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم ؟

چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم ؟

چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم ؟
چگونه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم ؟

کسب‌وکار خود را به راحتی گسترش دهید . آیا می دانید چگونه می توانید کسب کار فعلی خود را گسترش دهید ؟

بدون تغییر شغل درامد خود را بالا ببرید. روش های افزایش رونق کسب و کار

هنگامی‌که شما برای اولین بار شروع کسب‌وکار شما، شما احتمالاً بسیاری از تحقیقات را انجام داد. شما ممکن است به دنبال کمک از مشاوران‌اند. شما ممکن است اطلاعات را از کتاب‌ها، مجلات و دیگر منابع به‌راحتی در دسترس‌اند. شما مقدار زیادی در سرمایه‌گذاری ازنظر پول، زمان و عرق حقوق صاحبان سهام به کسب‌وکار خود را به خارج از زمین. خوب حالا چه؟

عوامل مؤثر در رشد کسب‌وکار:
میزان پیچیدگی نرم‌افزار استفاده‌شده در شرکت
بروز مشکل نرم‌افزاری یا استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده یکی از عوامل کاهش سرعت رشد کسب‌وکارها است. اگر کسب‌وکار شما نیاز به استفاده از نرم‌افزار خاصی دارد. بهتر است بدانید که انتخاب نرم‌افزار مناسب و با سرعتی که تمام نیازهای شرکت را تحت پوشش قرار دهد یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر موفق است. زیرا نرم‌افزار مورداستفاده در هر شرکت رابطه مستقیمی با سطح بهره‌وری کارکنان و سرعت انجام کارها دارد. مسئله‌ی مهم دیگری که در ارتباط با نرم‌افزار استفاده‌شده در هر شرکت وجود دارد بحث آشنایی کامل کارکنان شرکت با آن است. در بیشتر سازمان‌ها یا شرکت‌ها بروز یک مشکل نرم‌افزاری کوچک باعث متوقف شدن کارها می‌شود و همین کندی عملکرد در طولانی‌مدت باعث کارایی شرکت شده و سرعت رشد کسب‌ و کار را کاهش می‌دهد.
راه‌حل: برنامه‌ریزی برای آزمودن و رفع مشکلات احتمالی به وجود آمده در نرم‌افزار شرکت در بازه‌های زمانی مشخص می‌تواند تا حد زیادی از اتلاف زمان در سازمان‌ها جلوگیری کند. طراحی یک نرم‌افزار اختصاصی و استخدام یک نیروی کار متخصص درزمینه‌ی نرم‌افزار می‌تواند راه‌حل مناسبی برای کمک به رشد کسب‌وکارها باشد.
تعیین هدف مشخص برای سازمان
یکی از دلایل ساده و درعین‌حال رایج کند بودن سرعت رشد کسب‌وکارها هدف‌گذاری نامناسب در سازمان است. داشتن اهداف مشخص و قابل‌دسترس یکی از عوامل رشد کسب‌وکارها است. بخش عظیمی از عملکردهای شرکت با توجه به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت آن تعیین می‌شود. در حالت کلی کند بودن سرعت رشد کسب‌وکارها می‌تواند ناشی از عدم تعیین هدف مشخص و یا انتخاب مسیر اشتباه برای رسیدن به هدف تعیین‌شده باشد. لازم به ذکر است که هدف‌گذاری باید کاملاً واقع‌گرایانه باشد. زیرا نرسیدن به اهداف باعث بی‌انگیزگی افرادی که در کسب‌ و کار موردنظر فعالیت می‌کنند می‌شود. این بی‌انگیزگی نیز درنهایت از سرعت رشد کسب‌وکار می‌کاهد.
تعیین هدف مشخص و واقع‌گرایانه سبب جهت‌گیری صحیح و رشد کسب‌وکار می‌شود.
جذب نیروی جدید
متأسفانه بسیاری از مدیران مقاومت شدیدی در جذب نیروی کار جدید از خود نشان می‌دهند. هرچند جذب نیروی جدید و آموزش او بسیار هزینه‌بر است و ممکن است مشکلات فراوانی را برای کسب‌وکارها ایجاد کند. اما برای دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و تسریع عملکرد شرکت گاهی جذب نیروی متخصص جدید یا برون‌سپاری بخشی از کارها ضروری است. در برخی موارد تلاش برای انجام دادن کارها با نیروهای فعلی شرکت را از رسیدن به اهداف خود دور می‌کند. همین امر نیز باعث کاهش سرعت رشد کسب‌وکار می‌شود. جالب است بدانید که گاهی ادغام دو گروه کاری مختلف می‌تواند کمک زیادی به رشد و توسعه‌ی هر دو گروه داشته باشد و آن‌ها را به اهداف خود نزدیک‌تر کند. یک مدیر موفق در مواجهه با شرایط خاصی مثل نبود نیروی متخصص با تصمیم‌گیری منطقی می‌تواند سبب رشد کسب‌وکار خود شود.
تصمیم‌گیری صحیح
در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید این تصمیم‌گیری است که خط‌مشی کسب‌ و کار شمارا تعیین می‌کند. در حقیقت کیفیت تصمیم رابطه‌ی مستقیمی با میزان موفقیت و رشد کسب‌وکار دارد. در این میان مقاومت مدیران در برابر تغییر یکی از عوامل مهمی است که از سرعت پیشبرد استراتژی شرکت و درنتیجه سرعت رشد کسب‌وکار می‌کاهد. این نکته را فراموش نکنید تصمیم‌گیری اساسی مدیران شکست یا موفقیت یک کسب‌وکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین قبل از ورود به مرحله تصمیم‌گیری مدیران باید اطلاعات جامعی از شرایط شرکت به دست آورده و بهترین تصمیم را در این مورد بگیرند.
کیفیت تصمیم رابطه‌ی مستقیمی با میزان موفقیت و رشد کسب‌وکار دارد.
مدل کسب‌وکار
مدل کسب‌وکار چگونگی عملکرد مجموعه‌ی متغیرهای تصمیم‌گیری در استراتژی شرکت را برای ایجاد مزیت رقابتی نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که مدل کسب‌ و کار زمان رسیدن به سوددهی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، رابطه‌ی مستقیمی با سرعت رشد کسب‌وکارها دارد. در برخی موارد ممکن است تغییر مدل کسب‌وکار می‌تواند سودآوری آن را چندین برابر کند.
ریسک‌پذیری
رشد یک کسب‌وکار تحت تأثیر تصمیم و ریسک‌پذیری مدیر آن قرار دارد. قبول شرایط جدید و سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های جدید و ریسک‌پذیری مدیر می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکار داشته باشد. جرت ریسک کردن می‌تواند رسیدن به اهداف تعیین‌شده را تسریع کند. البته نکته‌ی مهمی که باید همواره موردتوجه قرار گیرد این است که ریسک مانند شمشیر دو لبه است. بنابراین هنگام ریسک کردن شکست و متضرر شدن نیز در نظر گرفته شود.
قبول شرایط جدید و سرمایه گذاری در موقعیت‌های جدید و ریسک‌پذیری مدیر می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکار داشته باشد.
توسعه پایدار
همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از کسب‌ و کارها برای توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری دارند. در بسیاری از موارد تأمین این سرمایه به‌خصوص در کسب‌وکارهایی که حاشیه سود پایینی دارند نیازمند واگذاری بخشی از سهام شرکت است. واگذاری سهام به افرادی که بتوانند به توسعه پایدار و رشد کسب‌وکارها کمک کنند یکی از وظایف یک مدیر موفق است. زیرا می‌توان گفت که تصمیم‌گیری برای واگذاری سهام یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های مدیریتی است.

منابع :

آلامتو

ثبت هدف

گردآوری :

مجله تفریحی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *