روش درمان کمردرد های مزمن
روش درمان کمردرد های مزمن

روش درمان کمردرد های مزمن

حتما شما هم حداقل یکبار در طول زندگیتون دچار درد در ناحیه کمر شده اید. این درد ممکنه بخاطر رعایت نکردن طرز صحیح نشستن یا ایستادن بیش از حد و گاهی به دلیل بلند کردن اجسام سنگین و یا به علت ضربه خوردن ایجاد بشه. در ادامه به مهمترین سوالات در این زمینه پاسخ داده شده. پس با ما همراه باشید.

روش درمان کمردرد های مزمن
روش درمان کمردرد های مزمن

چرا کمر درد می شویم؟

علل مختلفی برای کمر درد وجود دارد . این بیماری ممکن است ارثی و یا ممکن است بر اثر بیماری مانند :

_عفونت های مهره

_ شکستگی مهره
_ پوکی استخوان
_ روماتیسم
_ بیماری های مفصل ران یا التهاب مفصل
_ بیماری های زنان مانند تومور ها یا عفونت های رحم
_ بیماری های پروستات
_ بیماری های کلیه مانند عفونت یا سنگ دستگاه ادراری

اما علت های دیگری که  باعث ایجاد کمر درد میشود :  بلند کردن وزنه های سنگین به شکلی نا مناسب فعالیت های سنگین ناگهانی ، وضعیت بد هنگام خوابیدن ، بد نشستن و بد ایستادن و حمل کیف یا کوله سنگین وزن یا به مدت طولانی .

روش درمان کمردرد های مزمن
روش درمان کمردرد های مزمن

حرکات ورزش مناسب برای درمان کمر درد

با این سه روش میتوان راحت درد کمرتان را درمان کنید.

1. در یک حرکت می‌توانید به پشت روی زمین دراز بکشید و سپس زانوهای خود را داخل شکم خود جمع نمایید و با دستهای خود دور زانو‌ها را قلاب کرده و زانو‌ها را به طور کامل به شکم بچسبانید ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس به آرامی پا‌ها را‌‌ رها کرده و روی زمین بگذارید و این حرکت را ۳ مرتبه انجام دهید، انجام این حرکت در هنگام کمردرد اشکالی ندارد.

2. در تمرین دوم می‌توانید به پشت روی زمین دراز بکشید و دستهای خود را به حالت کشیده در بالای سر خود قرار دهید و سعی کنید بدن خود را بکشید مانند این‌که می‌خواهید خود را چند سانتی متر بلند‌تر کنید در این حالت عضلات شما کشیده می‌شود و قوس کمر شما بیشتر می‌شود به طوری که احساس می‌کنید تنها پاشنه‌های پا و بالای کمر شما روی زمین است ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید سپس ۱۰ ثانیه به صورت درازکش روی زمین استراحت کنید این حرکت را ۳ بار تکرار کنید، این حرکت برای کسانی‌که قوس کمرشان کم شده است و یا دیسک‌ها یا مهره‌های آن‌ها فشرده شده است مفید خواهد بود.

3. روش دیگر این است که به پشت روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را صاف و کشیده روی زمین قرار دهید و سپس پای راست خود را از زمین بلند کنید و ۱۰ ثانیه آن را بالا‌تر از زمین قرار دهید سپس پای راست را روی زمین قرار داده و پس از ۳ ثانیه استراحت پای چپ را بلند کنید و ۱۰ ثانیه آن را بالا نگه دارید سپس ۳ ثانیه استراحت کرده و حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *