چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟
چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم؟

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟
چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

نوشیدن قهوه یکی از راه‌کارهای بیدار ماندن در شب برای هوشیاری بیشتر است

علت هوشیار نگه‌داشتن انسان وجود مقادیر زیادی کافئین درون قهوه هست.

نوشیدن قهوه باعث شادابی، هشیاری و درنتیجه اجتماعی شدن می‌شود. این موضوع، حقیقتی مسلم و قطعی است. اینکه این طلای سیاه مایع تا چه اندازه می‌تواند برای سلامتی انسان مفید باشد، موضوعی بحث برانگیز است که در مورد آن اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد. دانشمندان و محققان معتقدند که قهوه آن‌چنان‌که برای مدت طولانی تصور می‌شد، برای بدن ضرری ندارد

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟
چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

هوشیار بودن بدون نوشیدن قهوه بسیار مناسب تر از جذب بسیاری کافئین می باشد.

نوشیدن قهوه باعث کاهش آب بدن می‌شود، درست است. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، امروزه میزان بیشتری از قهوه‌ای که می‌نوشیم را آب تشکیل می‌دهد. این میزان، بیشتر از آن مقداری که از بدن آب می‌کشد، به آن آب می‌دهد، بنابراین تعادل مایعات در بدن دچار اختلال نمی‌شود. این مطلب واقعیتی است که ازلحاظ علمی و پزشکی تائید شده است

به‌جای اینکه به‌محض احساس خستگی به سمت چای یا قهوه بروید، این ترفندهای آسان را امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

 

1- یک ویدئو کوتاه ببینید

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟
چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

وقفه‌ای در فعالیت خود ایجاد کنید و یکی از ویدئوهایی که در شبکه‌های مجازی برایتان ارسال‌شده را تماشا کنید. زیرا پرت شدن حواس از یک موضوع جدی و زمان‌بر به یک موضوع سرگرم‌کننده باعث می‌شود حال و هوای شما عوض شود و دوباره سرحال شوید. بنا بر گفته دکتر تندرو، رئیس بخش نوروفارماکولوژی بالینی دانشگاه کالیفرنیا، تغییر نقطه تمرکز برای چند لحظه و مشغول شدن به یک فعالیت لذت‌بخش و سرگرم‌کننده ، حتی اگر یک فعالیت ذهنی باشد، می‌تواند شمارا از آن حالت هیپنوتیزم شده جلوی مانیتور کامپیوتر نجات دهد.

 

اگر بازی‌هایی درگوشی خوددارید که به آن علاقه‌مندید، چند دقیقه بازی کردن می‌تواند به سرحال شدن شما کمک کند. تغییر تمرکز به هر فعالیت دیگر، چه فعالیت بصری باشد و چه هر فعالیتی باشد که برایتان لذت‌بخش است، می‌تواند به بهبود هوشیاری شما کمک کند.

2- یک لیوان آب بنوشید

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟
چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

اگر تقریباً هرروز ورزش می‌کنید، ممکن است خستگی الآن شما ناشی از خستگی عضلانی ورزش نباشد. بلکه آب‌رسانی به بدن خود را دست‌کم گرفته‌اید. درواقع کم‌آبی می‌تواند بر جریان خون به مغز اثر بگذارد. یکی از مجموعه‌های اصلی در بدن که کم‌آبی بر آن بسیار تأثیرگذار است، حجم خون است. زمانی که حجم خون کاهش یابد، جریان خون و مواد مغذی به مغز نیز کم می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب ممکن است تنها چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

3- از محل کار خارج شوید

چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟
چگونه بدون نوشیدن قهوه بیدار و هوشیار بمانیم ؟

اندکی قدم زدن در محل کار می‌تواند تا حدودی به هوشیارتر شدن شما کمک کند. اما اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانید از محل کار خارج شوید و در هوای آزاد قدم بزنید، تأثیر به‌مراتب بهتری دارد. قطعاً پیاده‌روی در هوای آزاد، بالا بردن ضربان قلب، و قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای بهبود سطح هوشیاری در برخی افراد مؤثرتر است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند باعث بهبود هوشیاری ذهنی شود.

 

حتی اگر تنها چند دقیقه مهلت‌دارید اشکالی ندارد. همان چند دقیقه فعالیت فیزیکی جزئی و ترک کردن میز کار و تمرکز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

4- از نعنا کمک بگیرید

از نعنا کمک بگیرید
از نعنا کمک بگیرید

اکثر مردم بعدازظهرها گرسنه می‌شوند. 3 ساعت پس از صرف غذا، قند خون به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد. بنابراین در این زمان برای بسیاری از افراد احساس خستگی و عدم هوشیاری می‌کنند. پیش از آنکه سمت کیک و بیسکوییت بروید، جایگزین‌های مناسب را نیز در نظر بگیرید. چیزی به‌سادگی یک قرص نعنا در بعدازظهر یک روز کاری می‌تواند باحالت خستگی و کاهش هوشیاری و تمرکز شما مقابله کند. قرص نعنا تنها به خاطر تحریک کردن حواس شما باعث هوشیاری مجدد می‌شود.

5-حرکات موزون کنید یا به پیاده‌روی سریع بروید.

حرکات موزون کنید یا به پیاده‌روی سریع
حرکات موزون کنید یا به پیاده‌روی سریع

حرکات موزون سریع و کوتاه، یا بالا و پائین رفتن سریع از پله‌های کاشانه، روشی بی‌نظیر برای بیدار نگه‌داشتن شما هست. مطالعه‌ای نشان داده هست زمانی که شرکت‌کنندگان “در بالاترین سطح خواب‌آلودگی‌شان ورزش کرده‌اند، خستگی ذهنی‌شان کاهش‌یافته هست.

منبع : مجله تفریحی پلمس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *