loading...

مجله تفریحی پلمس

بازدید : 792

سازمان ملل متحد می گوید: "یمن به بزرگترین بحران بشردوستانه در جهان تبدیل شده است." همچنین کشوری است که قهوه را تقریباً 500 سال در جهان صادر کرده است. اما امروزه ، تولید کنندگان قهوه این کشور با سخت ترین شرایط زندگی در جهان روبرو هستند.

صنعت قهوه چه مسئولیتی در حمایت از کشاورزان یمنی دارد؟ چالش های پیش روی آنها چیست؟ و چگونه شرکت های قهوه می توانند این مشکلات را برطرف کنند؟

زندگی چالش برانگیز برای تولیدکنندگان قهوه یمن

حتی قبل از وقوع جنگ داخلی ، کشاورزان روستایی یمن از نظر ضوابط بین المللی توسعه فقیر بودند. "کشاورزان هر چیزی بین 1 تا 3 دلار در روز زندگی می کنند" ، توضیح می دهد Faris Sheibani ، مدیر عامل و بنیانگذار Qima Cafe ، صادر کننده قهوه تخصصی مستقر در یمن.

در این شرایط دشوار اقتصادی و اقتصادی ، جنگ داخلی تأثیر مخربی داشته است. قبل از شروع درگیری ، در سال 2014 ، سرانه تولید ناخالص داخلی یمن 1،674 دلار آمریکا بود. این امر آن را به یکی از فقیرترین کشورها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل کرده است. با این وجود ، تا سال 2018 ، 44 درصد کاهش یافته و به 944 دلار رسیده است.

سقوط اقتصاد ، افت نرخ ارز و افزایش تورم به دو برابر شدن قیمت مواد غذایی و سه برابر شدن قیمت بنزین تبدیل شده است. Faris به من می گوید که این امر به طور موثری سطح زندگی متوسط ​​یمنی ها را نصف کرد.

سازمان ملل متحد ، "24.1 میلیون نفر نگران کننده - بیش از دو سوم جمعیت - به نوعی حمایت بشردوستانه یا محافظت کننده احتیاج دارند. حدود 14.3 میلیون نفر به کمک شدید نیاز دارند. "

Faris توضیح می دهد که فراتر از غذا ، "درآمد برای هر چیز دیگری ، از جمله تحصیل ، مراقبت های بهداشتی ، شما ، الزامات پزشکی ، حمل و نقل ، مسافرت و هر چیز دیگری" وجود دارد. این بدان معنی است که یمنی ها در اثر بیماری های قابل پیشگیری پزشکی در حال مرگ هستند. Faris می گوید: "30 دلار در ماه ، 40 دلار در ماه ، این می تواند جان کسی را نجات دهد." "[تولید کنندگان یمن] آن را ندارند. آنها دیگر نمی توانند از پس آن برآیند. "

کشاورزان یمن درآمد بسیار کمی دارند. Faris توضیح می دهد که آنها "فوق العاده کوچک کشاورز باغ هستند ، و بنابراین ممکن است مساحت زمین معمولی که کشاورز داشته باشد احتمالاً یک چهارم هکتار ، شاید کمتر باشد." اینها را با قیمت تقریبی 1 دلار به واسطه های محلی بفروشید ، احتمالاً درآمد سالانه از قهوه تا 300 دلار را خالص کنید.

برای افزایش درآمد ، کشاورزان یمنی اغلب در کنار قهوه خود مواد غذایی پرورش می دهند. آنها بخشی از برداشت خود را می خورند و مابقی را در بازارهای محلی می فروشند. با این وجود ، گاهی اوقات این غذا برای تغذیه یک خانواده کافی نیست. عبدالرحمن سعید ، مدیرعامل سابومدوم ، شریک تجاری مستقیم برای تولید کنندگان یمنی می گوید ، برخی از کشاورزان "یک محصول گندم دارند که به آن آب اضافه می کنند و آن را فقط روز می نوشند." "آنها مانند ما وعده های غذایی نمی خورند."

افزایش درآمد از طریق قهوه

با وجود زیرساخت های مغفول مانده مانند جاده ها و سیستم های آب ، دسترسی به مشتریان با درآمد بالاتر چالش برانگیز است. با این وجود وقتی تولیدکنندگان می توانند قهوه مخصوص خود را پرورش دهند و خریداران ویژه پیدا کنند ، می توانند سود بیشتری کسب کنند.

حدود 300 خانواده متعلق به تعاونی الرواد در استان سانا هستند. Faris به من می گوید: "هنگامی که [با آنها کار کردیم] ، آنها چیزی در حدود 1.50 دلار تا 2 دلار به دلار آمریکا دریافت می کردند." "این افراد تاجران و صادرکنندگان مختلفی که در آن مقطع با آنها سر و کار داشتند ، مورد غفلت ، فراموش و فراموشی قرار گرفتند.

وی گفت: "[ما به آنها كمك كردیم تا خود را سامان دهند و ساختارهای كنترل مالی خوبی و ساختارهای سازمانی خوبی ارائه دهند (بنابراین آنها می توانند قهوه را بطور ردیابی و پایدار تولید كنند)."

قیما از طریق تعاونی با همکاری اتحاد برای تعالی قهوه از تعاونی الرواد در بازاریابی خود حمایت کرد. این افزایش بیش از 160،000 دلار با متوسط ​​قیمت 36.13 دلار آمریکا است. یحیی H. ال-لاهبا ، تولید کننده تعاونی الرواد ، قهوه فرآوری شده طبیعی خود را با قیمت 199 دلار در هر پوند سبز به فروش رساند.

همه تولیدکنندگان مانند این دسترسی به حراجی ندارند. با این حال ، عبدالرحمن به من می گوید که فروش قهوه مخصوص مستقیم به وارد کننده ، هنوز هم می تواند دو یا سه برابر آنچه را که یک واسطه کالا گرا می تواند بپردازد ، بیاورد.

در واقع ، هیچ تضمینی وجود ندارد که تولید کنندگان بتوانند قهوه خود را به آن واسطه بفروشند. عبدالرحمن می گوید: "بازیکنان کالا از آنجا به دهکده نمی روند." "کشاورزان باید هزینه و ریسک پایین رفتن از آنجا (به بازارهای محلی) و فروش آلبالو های خشک خود را بپذیرند."

او به من می گوید سفر به بازار محلی می تواند تا 4000 ریال یمنی معادل 16 دلار آمریکا برای تولید کنندگان هزینه کند ، در شرایطی که معدود تولید کنندگان قهوه بیش از 3 دلار در روز درآمد کسب می کنند.

در این زمینه ، دستیابی به بازار تخصصی قهوه و مواد غذایی می تواند تفاوت بزرگی را برای تولید کنندگان ایجاد کند. عبدالرحمن می گوید: "ما در حال تبدیل شدن به یک تولید کننده غذاهای ویژه هستیم." "زیرا در یمن شما انبه و هلو و انواع مختلفی دارید که آنها در ..

بهبود زیرساخت های محلی

با این حال ، قیمت های بهتر تنها چیزهایی نیستند که جوامع تولید کننده یمنی به آن احتیاج دارند. زیرساخت های بهتر اولویت فوری است.

عبدالرحمن می گوید: "جاده ها بسیار مهم هستند ... اگر جاده ندارید ، ساکن ندارید ، بازار ندارید."

سابوموود برای ایجاد هزینه حمل و نقل در هنگام بازدید از تولیدکنندگان ، جاده ای بین الشط و السربا ، دو جامعه در منطقه انیس ایجاد کرد. "شما در مورد جاده های بسیار حداقل صحبت می کنید. من مثل خیابان های لندن صحبت نمی کنم. " "[اما] به جای اینکه شما را دو ساعت برای گرفتن [از یک دهکده به روستای دیگر] ببرد ، ساختن جاده به معنی شما خواهد بود نیم ساعت طول می کشد."

برای جوامع روستایی ، یک جاده می تواند تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی آنها داشته باشد. این کار باعث کاهش زمان و هزینه دسترسی به بازارهای محلی می شود و فروش میوه و سبزیجات را آسان تر می کند. مراجعه به پزشک در یک شهر بزرگتر آسان تر می شود ، به این معنی که می توان بیماری های قابل پیشگیری را زود هنگام کشف کرد. برای کودکان ، رفتن به مدرسه نیز ممکن است امکان پذیر باشد.

admin چهارشنبه 20 آذر 1398 زمان : 18:41 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 109
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 500
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,616
  • بازدید ماه : 6,868
  • بازدید سال : 85,426
  • بازدید کلی : 811,477

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد