loading...

مجله تفریحی پلمس

بازدید : 858

یک باریستای تخصصی مسئولیت زیادی دارد. آنها دستهایی هستند که در هر فنجان قهوه ای که در آن سرو می شوند طعم های اصلی را به وجود می آورند. آنها غالباً باید صدای تولید کنندگان باشند و داستان این نوشیدنی را بیان کنند و چرا اهمیت دارند.

بارها و بارها ، آنها وظیفه برانگیختن روابط عاشقانه شخص با قهوه مخصوص را بر عهده دارند.

در اوایل سال جاری ، من در سفر قهرمان قهوه آلی 2018 با Agnieszka Rojewska قهرمان جهانی Barista (WBC) آشنا شدم. ما به مدت یک هفته سفر به کلمبیا با چند قهرمان قهوه دیگر رفتیم ، جایی که بینش دست اول را در زمینه تولید قهوه کلمبیا ، فرآوری ، فرهنگ قهوه و موارد دیگر کسب کردیم. به عنوان بخشی از این سفر ، ما از برخی از مزارع خاص قهوه کشور ، از جمله هاسیده ال البراژ و فینکا ال پاراسیسو در ناریوو ، فینکا مونتبلانکو در هویلا ، و لا پالما ی ال توکان در کوندینامارکا بازدید کردیم.

در حالی که آنجا بودم ، از این فرصت استفاده کردم تا از آگنیسکا سؤال کنم: نقش اصلی باریستای تخصصی چیست؟ و چگونه baristas می تواند آن را به خوبی انجام دهد؟

نقش برجسته باریستا

آگنیسکا یک حرفه ده ساله در قهوه دارد و از سال 2011 تاکنون در هیچ 28 مسابقات قهرمانی قهوه با هم رقابت نکرده است. صدرنشینی آن ، او در جمع هشت تیم برتر ، جز سه این رقابت ها به پایان رسید. او در مسابقات باریستا ، مسابقات قهرمانی هنری لاته ، قهوه در مسابقات اسپیریتس خوب ، مسترهای قهوه و موارد دیگر قرار دارد.

با وجود این همه تحسین بین المللی وی ، نگرش او به شغل خود فروتن است. او به من می گوید که نقش اصلی بارتیستای تخصصی "ارتباط بین مشتریان و صنعت قهوه است: ما باید آن پلی باشیم که ارزش های کل صنعت را نمایندگی کند."

به عبارت دیگر ، کاری بهتر از این نیست که مصرف کنندگان بتوانند در مورد قهوه خود قدردانی و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

اما به عنوان یک باریستا ، چگونه به آن دست می یابید؟ از چه روشهایی باید استفاده کنید؟ به چه دانش و مهارت هایی نیاز دارید؟

باریستا دانشمند سفیر قهوه است

یک باریستا فقط می تواند اطلاعاتی را که آنها می دانند به اشتراک بگذارد - و طبق گفته آگنیسکا ، بعضی اوقات محدود است. او به من می گوید: "قابلیت ردیابی از تولید کننده به وارد کننده قهوه سبز و بعضی اوقات به کباب سرخ می شود ، اما اغلب آنها را برای این اطلاعات بیشتر نمی دهم."

"بنابراین ، حتی اگر barista می خواهد این دانش را به اشتراک بگذارد ، می خواهد این تجربه را به اشتراک بگذارد ، آنها فقط آن را نمی دانند ... زیرا ما در واقع در مورد آن صحبت نمی کنیم."

به عبارت دیگر ، اولین کاری که شما باید به عنوان یک باریستای تخصصی انجام دهید ، یادگیری است - و مطالب زیادی وجود دارد.

اگنیسکا ادامه می دهد: "من معتقدم که باید در هر آموزش قهوه اجرا شود ،" مانند آموزش اولیه قهوه: به باریستا ها آموزش دهید که چگونه [تولید قهوه] در واقع انجام می شود و تفاوت های بزرگ در کشاورزی و تولید قهوه چیست. "

سرچشمه ، تولید قهوه ، فرآوری ، یادداشت های طعم دهنده ، انواع ، روش های کشاورزی ، انواع مزرعه ، ارتفاع ... تحصیلات یک باریستا هرگز به پایان نرسیده است. در حقیقت ، آگنیسکا به من می گوید که چمپ تریپ باعث شد تا دوباره در کلمبیا به عنوان یک قهوه فکر کند. وی گفت: "در اینجا ، داستان این است که آنها بطور طبیعی و فرایندهای شسته شده انجام می دهند: این روشی معمولی است که آنها انجام می دهند. اما آنچه من دیدم این است که آنها برای انجام آزمایشات آماده هستند. "

به عنوان مثال ، او دید که تولیدكنندگان با روشهای تخمیر و درجه حرارت آزمایش می كنند. در حالی که قهوه برنده WBC وی از نظر کربنیک جوش خورده بود ، به این معنی که از یک شکل تجربی برای تخمیر برای افزایش طعم های خاص استفاده می کرد ، او تخمیر آزمایشی را با کلمبیا در ارتباط نبود - در عوض ، او قهوه ای از اتیوپی استفاده کرده بود.

admin پنجشنبه 21 آذر 1398 زمان : 18:44 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 109
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 500
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,604
  • بازدید ماه : 6,856
  • بازدید سال : 85,414
  • بازدید کلی : 811,465

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد