loading...

مجله تفریحی پلمس

بازدید : 1070

قدرت باروری و تغذیه سالم

هر روز به این فکر کنید با تغذیه سالم و ورزش، تخمکهای قوی و سالم و در نتیجه جنین سالم خواهید داشت.

قدرت باروری و تغذیه سالم

هر روز به این فکر کنید با تغذیه سالم و ورزش، تخمکهای قوی و سالم و در نتیجه جنین سالم خواهید داشت.

 

*** زعفران نخورید ***
زعفران باعث سقط جنین می شود به طوری که طبق بررسی های انجام شده، آمار سقط جنین در زنان بارداری که در مزارع زعفران کار می کنند 5-10 درصد بیش از زنانی است که با زعفران سروکار ندارند . پس توصیه می شود در مصرف زعفران زیاده روی نکنید. مثلا شله زرد و حلوا که هر دو دارای شکر و روغن و زعفران فراوان هستند توصیه نمی شود.


***زنجبیل یا Ginger ***
این ریشه معطر بصورت پودر یا تازه ( پس از پوست گرفتن) در غذا، نان و شیرینی و چایی های گیاهی استفاده می شود. این ریشه گیاهی سرشار از ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم و از همه مهمتر منگنز است. منگنز برای ترشح testosterone لازم است، این هورمون جنسی وظیفه تولید اسپرم و تمایل جنسی را به عهده دارد. طبق تحقیقات، کمبود منگنز در رژیم غذایی مشاهده می گردد که باعث افزایش ناباروری می شود . همچنین در خانمها برای درمان قاعدگی نامنظم استفاده می شود.


***بادمجان***
مژده به بادمجان دوستان که خوردن بادمجان در بهبود باروری آقایان و خانمها تاثیر مثبت داشته و همچنین با تنظیم اسیدیته دهانه رحم (بازی می کند) به شناگرهای کوچولو برای رسیدن به تخمک کمک می کند

 

***آب معدنی***

از مصرف آب معدنی، نوشیدنی ها و مواد غذایی بسته بندی شده در ظروف پلاستیکی بخصوص آنان که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند، خودداری کنید

هشدار درباره خطر چندين بار مصرف بطري هاي آب و پلاستیک...! 

"مطالعات جدید محققان نشان می دهد نگهداری مواد پلاستیکی موجب سرطانزا شدن آن ها می شود. مواد پلاستیکی مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی از مولکول های کوچک و یا مونومر ساخته شده که همراه با مواد افزودنی در بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد در ساخت بسته بندی شایع است، اما می توانند اثرات سمی در دستگاه تولید مثل و سیستم غدد درون ریز در صورتی که از حد تعیین شده توسط قانون در مواد پلاستیکی بیشتر استفاده شوند داشته باشند..."

به گزارش سرویس سلامت و تغذیه خبرگزاری طبنا، تجزیه و تحلیل بیش از 130 نوع آب معدنی توسط محققان در موسسه ارزیابی زیست محیطی و تحقیقات آب از شورای ملی تحقیقات اسپانیا (
CSIC) نشان می دهد یطری های آب معدنی اگر در دمای محیط مناس قرار بگیرند نوشیدنمایعات از درون آن ها هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند.

مواد پلاستیکی مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی از مولکول های کوچک و یا مونومر ساخته شده که همراه با مواد افزودنی در بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.

در حال حاضر دانشمندان در موسسه ارزیابی زیست محیطی و تحقیقات آب (
IDAEA-CSIC) و آزمایشگاه Rodés الیور در اجزای تشکیل دهنده پلاستیک یا شیشه های بطری آبمتمرکز شده اند. به طور خاص، آنها از پنج نوع از فتالات (استرهای اسید فتالیک)diethylhexyl adipateDEHA octylphenol، nonylphenol و bisphenol تهیه شده اند.

باروری

این مواد در ساخت بسته بندی شایع است، اما می توانند اثرات سمی در دستگاه تولید مثل و سیستم غدد درون ریز در صورتی که از حد تعیین شده توسط قانون در مواد پلاستیکی بیشتر استفاده شوند داشته باشند.

مطالعات اخیر محققان نشان می دهند نگهداری مواد پلاستیکی و بطر های آب معدنی موجب سمی شدن آن ها می شود از این رو بهتر است آن ها را در محیط منزل و در دسترس کودکان قرار نداد.

*** گوشت قرمز بخوریم یا نخوریم؟ ***
محققین هنوز به نتیجه ای واحد نرسیده اند که آیا مصرف گوشت قرمز برای باروری موثر است یا مضر؟!
طبق نتیجه ی یک سری از تحقیقات مصرف گوشت قرمز ( حدود 500 گرم در هفته) بخصوص برای آقایان برای بهبود باروری توصیه می شود. اما در مقابل، طبق نتیجه یک سری دیگر از تحقیقات، افزودن یک وعده غذایی گوشتی در هفته باعث افزایش 32% ناباروری در خانم و آقا می شود ( بدلیل افزایش سطح انسولین) و این در حالیستکه مصرف پروتئین گیاهی 40 تا 50% باعث کاهش ناباروری می شود.
تاثیر تغذیه در قدرت باروری

***موز ***
خوردن روزی یک موز ارگانیک بسیار مفید است و بعضی معتقدند شما را از دکتر بی نیاز می کند. اما سعی کنید موز ارگانیک استفاده کنید چرا که مواد شیمیایی که برای رشد موز به کار می رود موجب ناباروری آقایان می شود.
موز سرشار از ویتامین B6 ، C ، منگنز، پتاسیم و فیبر است که باعث افزایش تعداد و سلامت و کیفیت اسپرم آقایان می شود. 
منگنز یک عنصر لازم برای سیستم تولیدمثل است و پتاسیم در کاهش و تنظیم فشار خون و خون رسانی مناسب موثر است.
همچنین موز دارای tryptophan است یک نوع پروتئین خاص که بدن آنرا به serotonin تبدیل می کند . این ماده باعث آرامش و شادابی و کاهش افسردگی می شود. نداشتن استرس قبل و بعد از بارداری در تشکیل و سلامت جنین بسیار موثر است.
***در مصرف سویا احتیاط کنید ( نخورید)! ***
لوبیای سویا با اینکه منبع خوبی از پروتئین گیاهی است و امروزه به طور مداوم به عنوان جایگزین گوشت یا شیر (شیر سویا) و یا محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل داشتن isoflavones مورد بررسی و شک قرار دارد. ماده ای که مشابه با استروژن عمل می کند، این ماده در بدن بعضی افراد ( نه همه ) اثر عکس و نامطلوب بر باروری و بارداری دارد.
همچنین، سویای پروسس شده به دلیل آماده سازی در فشار بالا آلوده به آلومنیوم است که به مضر بودن برای باروری و بارداری مشکوک و مورد بررسی است.
توصیه می شود که محصولات دارای سویا برای تقویت باروری و حین بارداری مصرف نشوند.

*** حبوبات **
نخود، عدس ، ماش، لوبیاها غنی از آهن، فولیت (اسید فولیک)، ویتامین های مختلف و مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند. 
طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، ناباروری یا مشکل در باردار شدن در آن دسته از بانوانی که پروتئین خود را فقط از پروتئین گوشتها تامین می کنند بیشتر است و بهتر است که پروتئین گیاهی در غذای روزانه افزوده شود. حبوبات و آجیل ( بادام وگردو و...) منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند که با افزودن به سالاد ها، آشها و سوپها به راحتی می توان این پروتئین گیاهی مفید را دریافت کرد.
در مصرف لوبیای سویا باید احتیاط کرد.

*** چغندر***
چغندر پخته یا همان لبو سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است.
1- سرشار از فولیت (اسید فولیک طبیعی) بوده که برای بارداری زن و مرد و داشتن جنین سالم لازم است.
2- از بدن سم زدایی می کند یعنی باعث خروج سموم شیمیایی جمع شده در بدنمی شود .مسئله ای که قبل از بارداری باید ورد توجه قرار گیرد.
3- حاوی انتی اکسیدانت betacyanin است.
4-باعث کاهش استرس می شود که نکته مهمی برای تلاش برای بارداری است.
5- سرشار از ویتامین E , C که برای سلامت اسپرم الزامی هستند.
6- برای تنظیم فشار خون و خونرسانی موثر است

*** مارچوبه یا asparagus ***
مارچوبه حاوی مقدار زیادی فولیت folate است.اسید فولیک فرم مصنوعی فولیت(به صورت دارو) است و فولیت در مواد خوراکی طبیعی پیدا می شود. این ماده برای افزایش تعداد اسپرم و تخمک گذاری بسیار مفید است و کمبود آن باعث نارسایی رشد سیستم اعصاب در جنین می شود . همچنین حاوی فیبر برای گوارش بهتر و پتاسیم و انتی اکسیدانت که برای باروری مهم است می باشد.
مارچوبه به صورت بخارپز، توی فر و کبابی پخته میشود که در هر صورت خوشمزه بوده و به سادگی طبخ می شود.

*** سیگار نکشید حتی یک نخ ***
مامان بابا جونم به خدا سیگار کشیدنتون باعث می شه تخمک مامان و شناگرهای بابا صدمه ببینن و جنین من یا درست نمی شه یا ضعیف و بیمار شکل می گیره. به خاطر منم شده از آلان تا.... سیگار نکشین تا هم من سالم بمونم هم شما سایتون به سلامت بالای سرم باشه.

*** شیر ***
همه ی ما شیر را منبع کلسیم می دانیم ولی دانستن چند نکته برای مصرف آن ضروری است. اول اینکه حتما از شیر و فراورده های لبنی ارگانیک استفاده کنید. دوم اینکه شیر ماده ای است که گاو (یا گوسفند) در مرحله ای خاص از دوره باروری یعنی بعد از زایمان گوساله یا بره تولید می کند بنابراین سرشار از هورمون است به خصوص هورمونهای مادگی، پس بهتر است آقایانی که برای بابا شدن آماده می شوند از دریافت این هورمونها خودداری کنند و خوردن شیر و محصولات لبنی خیلی توصیه نمی شود. اما حتما جایگزین دیگری برای جبران کلسیم مورد نیاز پیدا کنید.
برای خانمها مصرف شیر و فروارده های لبنی موردی ندارد اما توصیه می شود که از شیر با چربی طبیعی استفاده کنید و مصرف شیر با چربی کم شده یا بدون چری را کنار بگذارید چرا که بدن شما به این چربی خوب نیاز دارد و این چربی های طبیعی به باروری شما کمک می کند.


درباره سلامت , تغذیه ,
admin جمعه 11 مهر 1393 زمان : 0:46 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 152
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1,415
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 10,040
  • بازدید سال : 88,598
  • بازدید کلی : 814,649

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد